Toegankelijkheidslinks

Ga naar de hoofdinhoud
Hoofdmenu Logo of Zorgkantoor Zorg en Zekerheid

Aanmelden zorgverleners

Op deze pagina leest u hoe u zorgverleners aanmeldt die betaald worden uit het persoonsgebonden budget (pgb).

Goedgekeurde PGB-aanvraag
Is de aanvraag van uw pgb goedgekeurd door ons zorgkantoor? Dan kunt u of uw vertegenwoordiger inloggen in het PGB Portaal via www.mijnpgb.nl. Daar kunt u of uw vertegenwoordiger een zorgovereenkomst opstellen om ervoor te zorgen dat de zorgverlener uit uw pgb betaald worden. Hoe u dit doet, leest u op de website van het PGB Portaal. Op deze pagina vindt u een duidelijke uitlegvideo.

Indienen van de zorgovereenkomst
Nadat de zorgverlener de zorgovereenkomst heeft ondertekend, kunt u of uw vertegenwoordiger deze bij ons indienen via het Portaal. Wij beoordelen vervolgens uw zorgovereenkomst. U ontvangt een bericht wanneer dit is gebeurd. Het kan zijn dat we nog aanpassingen of verduidelijking nodig hebben om tot een besluit te komen. Als u in uw profiel in het PGB Portaal heeft gekozen voor ‘digitaal’, ontvangt u een bericht in uw e-mailbox. Heeft u voor ‘post’ gekozen, dan sturen wij u een brief. Voor snelle, effectieve en duurzame communicatie raden wij u aan om voor ‘digitaal’ te kiezen.

Nieuwe zorgverlener
Heeft u een nieuwe zorgverlener op het oog? Dien de nieuwe zorgovereenkomst dan zo snel mogelijk in het PGB Portaal. Houd hierbij rekening mee dat een zorgovereenkomst niet met langer dan 8 weken terugwerkende kracht bij ons mag worden ingediend.

Meerdere zorgverleners
Wilt u meerdere zorgverleners inzetten vanuit het PGB? Dan kan het lastig zijn om het overzicht te houden over wie welke zorgtaken wanneer uitvoert. Daarom raden wij aan om een zorgmomentenoverzicht te maken. Dit overzicht kan ook door ons worden opgevraagd voor een beoordeling.